Sayfalar

18 Aralık 2014 Perşembe

Nuh Gönültaş: Moskova’daydım, Türkiye’ye döndüm ve yarın ifade vermeye gideceğim

Nuh Gönültaş
“Cemaat” mensubu gazetecilerden, Bugün gazetesi yazarı Nuh Gönültaş, iddia edildiği gibi Amerika’da değil Rusya’da (Moskova’da) olduğunu ve Türkiye’ye döndüğünü belirterek, “Yarın sabahtan savcılara gidip ‘neler oluyor?’ diyeceğim, sorularını cevaplayacağım” dedi.

“Taşhiyeciler Davası” soruşturması kapsamında 14 Aralık’ta yapılan gözaltı operasyonunda listede olduğu ancak “yurt dışına kaçtığı”na dair haberler yayınlanan Nuh Gönültaş, 16 Aralık’ta yayınlanan “Neyle suçlanıyorum?” başlıklı yazısında, şöyle yazmıştı:

“Adaletten değil adaletsizlikten kaçılır. Ülkemde adalet konusunun ne kadar sorunlu olduğunu bilmeyen yoktur. Yine de hiçbir yere kaçmadım. Soruşturma başlamadan belirlediğim programımı tamamlayıp savcıların sorularını cevaplamak için döneceğim.”

Amerika’da değil Rusya’daydım

Gönültaş, 17 Aralık gecesi twitter sayfasında yayınladığı mesajlarda da, , iddia edildiği gibi Amerika’da değil Rusya / Moskova’da olduğunu ve Türkiye’ye döndüğünü belirterek, “Yarın sabahtan savcılara gidip ‘neler oluyor?’ diyeceğim, sorularını cevaplayacağım” dedi. Gönültaş, şunları kaydetti:

“Birkaç gündür Moskova’daydım. Ruslar kan ağlıyor, Putin de maalesef çok zor durumda. Ruble, yüzde yüze yakın devalüe oldu. Benim için ‘kaçtı’ diyenlere, ‘Amerika’ya kaçtı’ diyenlere kapak olsun: Amerika’da değil, Moskova’daydım. Bir ülke nasıl çöküyor, gördüm. AB ve ABD’nin Rusya’yı, Kırım’ı işgal ettiği için cezalandırdığı çok açık. Diz çöktürüyorlar adeta. Fakat Ruslar, dirençli insanlar... Daha önceki Moskova seyahatlerimde Nazım Hikmet’in mezarını ziyaret etmiştim. Orada ezberlemiştim Nazım Hikmet’in şu şiirini: ‘Toprak sıcak ve güzeldir ve toprağın en güzel yeri memleketimdir benim’. Hanımlar, Beyler, Moskova’da trafik, İstanbul’dan daha beter... Havaalanına 30 km’lik yolu, 3 saatte kat ettik, uçağa zor yetiştik.

Arkadaşlar... Ben kaçak duruma düşmedim. Yurt dışına gittiğimde hakkımda hiç bir karar yoktu, hala da yok.”

(Radyo Muhabir)

Hiç yorum yok: