Sayfalar

26 Aralık 2014 Cuma

Ekrem Dumanlı, “Fuat Avni” gibi konuştu

Ekrem Dumanlı, "Özgür İfade" programında
Zaman gazetesi Genel Yayın Müdürü Ekrem Dumanlı, “Bugün” televizyon kanalında yayınlanan “Özgür İfade” programında, adliyede yaptığı savunmanın görüntülerinin bir kısmının You Tube’da yayınlanışını değerlendirdi. Dumanlı, görüntüleri kendilerinin yüklemediğini belirttikten sonra, “You Tube’da yayınlanmadan önce, savunmasının tamamının Ankara’da bir kısım devlet erkânına, politikacılara seyrettirildiğini ve bazılarının da buna biraz öfkelendiğini” duyduğunu ifade etti.

Ekrem Dumanlı, programda bu konuda şunları söyledi:

“Savunmamız, ordaki görüntüler, ‘gizli görüntüler’ değil. O görüntüleri, avukatlarımızın talebi üzerine Sayın Hakim, görüntülü ifade alınmasına karar verdi. İfade başlarken saati, dakikası söylendi, ifade bittiği zaman yine saati, dakikası söylendi ve onun bir CD’si savunma avukatlarına teslim edildi, bir CD de mahkemede kaldı. Şimdi bugün, düne kadar “Ekrem Dumanlı’nın tutuklanması veya gözaltına alınması gazetecilikle ilgili bir şey değildir” diyenler, bugün başka bir plak dönmeye başladılar: “Bunu kim sızdırdı?” Biz, suç duyurusunda bulunduk. Bunu biz sızdırmadık; ama ben, Ankara’dan daha ben bu You Tube’a düşmeden önce, bazı nüshaların Ankara’da devlet büyüklerine, politikacılara, benim savunmamın tamamının seyrettirildiğini duydum. Hatta bizim, Ankara’dan muhabir çocuklar aradılar, ‘Abi böyle bir şeyler varmış’. Dedim, olabilir; zannetmiyorum, ihtimal vermiyorum ama Türkiye’de bugün her şey olabilir. (…) You Tube’dan, sabah arkadaşlar bana söylediler; dediler ki, “You Tube’da bu görüntülerin baş kısmı var. Kim verdi?” Avukatlarımla konuştum. Dediler ki, hemen biz bir suç duyurusunda bulunalım. Her kim verdiyse; ama ben, bu You Tube’dan önce, işin doğrusu, açık söylüyorum, Ankara’da gazeteciler arasında, bu savunmamın, Ankara’da bir kısım devlet erkânına seyrettirildiğini ve bazılarının da buna biraz öfkelendiğini… (Nazlı Ilıcak, sorularıyla araya giriyor)

(Radyo Muhabir)

Hiç yorum yok: