Sayfalar

10 Aralık 2014 Çarşamba

Toprak: Başbakan Davutoğlu Osmanlıca bilmez
Sahhaf Coşkun: Osmanlıcayı akıcı bir şekilde okur

CHP Milletvekili Binnaz Toprak-Sahhaf Etem Coşkun
CHP İstanbul Milletvekili Binnaz Toprak, kendisinin eski bir öğrencisi olduğunu belirttiği Başbakan Ahmet Davutoğlu için, “Osmanlıcayı öğrenmek madem bu kadar önemli, kendisi niçin öğrenmedi, ben onu çok merak ediyorum. Davutoğlu’nun Osmanlıca bildiğini, metinleri okuyabileceğini zannetmiyorum” demişti.

Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun da kitap aldığı Aşiyan Kitabevi’nin sahibi, Sahhaf Etem Coşkun, bir soru üzerine, Başbakan Davutoğlu’nun, Osmanlıcayı akıcı bir şekilde okuyabildiğini söyledi. 

Coşkun, “Sayın Başbakan Ahmet Davutoğlu, Arapça, İngilizce, Almanca dillerini bildiği gibi, Osmanlıcayı (Matbu filan değil) çok iyi okuyor. Sattığım kitabın ilk sahifesine rika hurufatla yazılmış olan Türkçe bir beyti kekelemeden yanımda okudu” dedi.

Binnaz Toprak’ın iddiası

CHP Milletvekilleri, Şûrâ kararlarına TBMM'de tepki gösterdiler
CHP İstanbul Milletvekili Nur Serter, 5. Milli Eğitim Şûrâsı’nda alınan kararlara tepkilerini dile getirmek için, bazı milletvekilleriyle birlikte TBMM’de basın toplantısı düzenledi.

Basın toplantısında yer alan CHP İstanbul Milletvekili Binnaz Toprak, yüksek öğretim öncesi okullarda Osmanlıca öğretilmesine dair şûrâ kararına ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın bu konuda söylediği sözlere tepkisini dile getirirken, Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun Osmanlıca bilmediğini ileri sürdü. Toprak, şunları söyledi:

“Davutoğlu benim eski bir öğrencimdir, iyi bir eğitimi de vardır, İstanbul Erkek Lisesi mezunudur yani Almanca biliyor, İngilizce biliyor anlamına geliyor. Boğaziçi Üniversitesinde benim öğrencimken hem lisans hem doktora öğrencimdi hatta doktora tezinde benim imzam da vardır. İyi bir tezdi de. Bunları bilecek ayarda bir insan yani Şura’daki kişilerin eğitimini bilmiyorum ama Ahmet Davutoğlu’nun iyi bir eğitime sahip olduğunu biliyorum. Madem ki kendisinin dün de söylediği gibi bu kadar önemli Osmanlıcayı öğrenmek kendisi niçin öğrenmedi, ben onu çok merak ediyorum. Davutoğlu’nun Osmanlıca bildiğini, metinleri okuyabileceğini zannetmiyorum, biliyor olsa bile benim bilgim dışında belki biliyordur biliyor olsa bile mezar taşlarını okuyabileceğini hiç zannetmiyorum, Cumhurbaşkanının da okuyabileceğini zannetmiyorum.”

Küçükkılınç sordu, Coşkun cevapladı

Hukukçu Yazar İsmail Küçükkılınç, facebook sayfasında, Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun da kitap aldığı Aşiyan Kitabevi’nin sahibi, Sahhaf Etem Coşkun’a, “Binnaz Toprak, galiba Ahmet Davutoğlu Hocanın Osmanlıca (Eski Harfli Türkçe demek istiyor) bilmediğini, öğrenmediğini iddia etmiş. Siz, hocaya kitap satmış bir sahafsınız. Hoca, Osmanlıca biliyor mu, kanaatiniz nedir, bizimle paylaşır mısınız?” diye sordu.

Sahhaf Etem Coşkun, bu soruyu şöyle cevapladı:

“Sayın Başbakan Ahmet Davutoğlu, Arapça, İngilizce, Almanca dillerini bildiği gibi, Osmanlıcayı (Matbu filan değil) çok iyi okuyor. Sattığım kitabın ilk sahifesine rika hurufatla yazılmış olan Türkçe bir beyti kekelemeden yanımda okudu.”

Başbakan Davutoğlu’nun kendisinden satın aldığı kitaplardan örnekler de veren Coşkun, bu kitapları Osmanlı-Rus Seferi 3 Cild, Seyahatnameler, (Osmanlıca), Siyasetnameler (Osmanlıca) ve tarih kitapları olarak sıraladı.

Coşkun, “Bugün yine bir gazetede birisi buyurmuşlar. Meclis’de tek Osmanlıca bilen Yusuf Halaçoğlu imiş. El insaf yahu! Sayın Ahmet İyimaya’nın kütüphanesi yazma eserlerle dolu, şakır şakır Osmanlıca yazma okur. Mecliste müftü olan milletvekili var (CHP), adamın ömrü bunları okumakla geçmiş. Şimdi isimlerini vermeğe gerek yok; onlarca Milletvekili var Osmanlıca okuyan” dedi.

(Radyo Muhabir)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de eski bir öğrencisiyim; aslında öğrencisi değil dersine girmek zorunda kalan bir talihsiz. Bütün sene tek kelime ders anlatmadı; durmadan torunundan söz etti. Aldığı maaşı nasıl kursağından akıttı? Anlaşılır değil!